Behandling av hästar

I måndags så blev Älg, Quando och Liten behandlade av Johanna Modig. 
 
Älgen var fin förutom framdelen som behöver stretchas. Skönt att hon börjar bli så fräsch i kroppen nu efter att hon var så sne förut. Man märker stor skillnad på henne nu i ridningen också. Riktigt mjuk och fin och vill verkligen jobba. Mycket av detta beror nog på att hon inte har några spänningar eller snedheten i kroppen längre. 
 
 
Liten hade en lårkaka på vänster bakskinka. Inget nytt utan något han haft ett tag. Antingen kommer den från fall i hagen eller när han trillade av transporten för någon vecka sedan. Detta kan ju vara anledningen till varför han inte var sig själv i hoppningen ett tag. 
 
 
Q var hård i musklerna och allt det där som jag skrivit innan men jag tror nog att han är på bättringsvägen för musklerna är mjukare nu än de var för någon vecka sedan. Förhoppningsvis så kan jag få tag på en passande sadel snart så att jag kan börja hoppa han igen. Han behöver ju tränas lite innan vi skall till Södertörn. 😅
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0