Liten

Idag är det träning på den lille jäveln. Han har inte hoppat med ryttare på kanske 3-4 månader så det kan ju bli väldigt spännande. 
Han har gått nu 3 dagar i rad med ryttare och skött sig 2 av dessa dagar, så det är ju ett stort framsteg och det känns ganska säkert inför kvällen. 😉
 
Han borde klippas egentligen då han blir så himla svettig så fort nu men jag vet i satan om jag skulle vilja sätta mig på han efter det. 😅 jävla dåre. 
 
Han ser inte mycket ut för världen och beter sig därefter men jag gillar han skarpt, han har en charm i allt han gör och jag hoppas verkligen att det finns lite hopp i den där lilla kroppen.
Han är en liten mini-Castro och det är väl antagligen därför jag gillar han så pass. 
Han har humör och visar precis vad han tycker och tänker, men han har en lätthet i allt han gör och är naturligt väldigt rund i form och steg. Ingen wow-häst som drar blickarna till sig men en riktig liten charmknutte som tar sig in till den där speciella platsen i ens hjärta.
 
 
(Bli inte överraskade ifall denna text ändras till något lite mindre glatt och ljust efter kvällens lektion)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0