Liten Prins

I Tisdags så gick ju Lillen på hoppträning för Ninna. 
Jag var ju inte säker på om jag kunde rida i sadel ens men jag åkte in ändå. Heh
Aja det gick helt ok iaf. Trav är svårt men galopp bättre. 
 
Lillen var ovanligt snäll och busade inte alls lika mycket som sist. Han blir dock lite grinig i svängar ibland, han knäcker ju gärna av och bara springer fort istället för att komma upp lite och sätta sig på bakbenen, jag hade ju inte heller några ben att prata om så jag var inte mycket till hjälp kanske. 
 
Vi hade en långsida med 4 hinder, vilket var lite svårt till en början eftersom vi inte riktigt har lika stor galopp som de andra hästarna, men han försöker alltid och hoppar även om han la till ett extra första gången. 
Sen är underlaget katastrof, det är så halt och därför vågar jag inte rida på klokt, vi har ju inte full koll på dom där bakbenen ännu och jag är inte jätte sugen på att gå omkull. Men ja han gjorde sitt bästa hela träningen och verkar alltid vilja göra sitt bästa trots att det blir lite knas ibland. Jag är inte så van med att rida hästar som gärna springer lite fort samtidigt som de knäcker av så man har ingenting i handen, men vi lär oss nog varandra snart. Huvudsaken är att han verkar tycka det är kul och hoppar det man styr på. Min lilla prins. 😍
 
Jag tror verkligen att detta kan bli en väldigt rolig häst att rida sen när han fått lite mer muskler och ork. Han har ju sin storlek lite emot sig men han har nog huvudet med sig, eller ja han tycker själv att han är störst, bäst och starkast iaf och sånna hästar gillar jag (Castro).
Söt som socker är han också så man dör ju lite varje gång man ser han. 😉
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0