Kommentar + Svar

Anonym

Måste det alltid finnas en orsak till att det går "mindre bra"? Dåligt underlag, konstig bana, du red dåligt osv. Måste du alltid hitta orsaker? Kan det inte bara "hända"? Hoppas du fattar.

 

Enligt mig så finns det en anledning till allt här i livet, oavsett om det gäller häst eller något annat. Saker och ting "händer" inte bara utan allt har en förklaring bakom sig. 

 

Kör du till exempel av vägen med bilen så kan du ju inte bara säga att "det hände bara".

Vad var det för underlag? Var du själv inte tillräckligt uppmärksam? Var det något fel på bilen? OsvOsvOsv.. 

 

Om jag ska kunna utvecklas som ryttare så måste jag gå igenom vad som blev fel och vad som blev rätt, för att sen kunna undvika att göra om samma misstag igen. 

Oftast ligger felen på mitt bord och då säger jag det för att senare kunna undvika detta. Visst hästen kan ha en dålig dag och förutsättningarna kan ligga på minus, men då måste jag som ryttare vara tillräckligt skicklig för att klara ut situationen ändå, jag är inte där idag men om jag inte ser mina eller hästens brister så kan vi aldrig ta oss dit heller. 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mor

Så rolig film :D

2017-01-31 @ 20:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0