Kommentar + Svar

Anonym
 

Tycker du det är bra att träna för olika tränare i såfall varför?

 

Både ja och nej. 

Jag tror det bästa är att man hittar en tränare som man trivs med och tränar för kontinuerligt, en som passar både dig och hästen. 

Quando tränar därför för Jan och Älgen och Lillen för Ninna. 

Sen är det alltid bra att få nya ögon på sig då en ny tränare kanske ser något som inte den "vanliga" tränaren gör, både du och din vanliga tränare blir lätt "hemmablinda" och därför kan det vara bra att visa upp sig för någon annan som inte sett er så mycket eller alls. 

Denna person kommer in med helt nya ögon och andra erfarenheter och ser då kanske en lösning som inte din ordinarie tränare gör. 

 

Sen får man prova sig fram lite. Vissa tränare passar inte dig och andra passar inte hästen. Vilket var väldigt tydligt för Mikael Greveback. Med Älgen kan jag lära mig mycket på hans sätt men med Quando går det inte alls, därför kan jag träna Älgen för honom igen men inte Quando. 

Sen kommer vi aldrig att tänka likadant, han och jag, men jag kan ändå ta lärdom av vad han har att säga. Då får jag helt enkelt plocka ut det jag tycker är bra och hålla kvar vid mitt tänk i grund och botten. 

 

Jag tror dock att man skall akta sig för att träna för för många olika tränare då man nog lätt blir ganska förvirrad. Speciellt om man inte hittat sitt egna grundtänk ännu. 

 

Hoppas du fick ett helt ok svar på din fråga iaf. 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0