Hoppträning

Ikväll skall Q få hoppa för Jan för första gången på hur länge som helst. Nu har han ju sett hinder endel så han borde kunna hålla sig lite på mattan men annars så brukar han tycka att Jans lektioner är lite roligare än andras så han brukar kunna vara ganska busig de första 2-4 gångerna efter uppehåll. Men vi får helt enkelt se om vi kan sköta oss som vanliga hästar eller om det blir lekstuga av hela skiten. Jag skall göra mitt bästa för att hålla oss på mattan iaf. 😉
 
Jag var ju inte alls nöjd med känslan vi fick på lektionerna för Mikael och även efter dom så har han varit lite mer springig och stark än vanligt, väntar inte alls på vad jag vill utan tar bettet och lägger all tyngd på frambenen. Förhoppningsvis så kan vi slappna av båda två ikväll iaf. 😋
 
En Natta på ett stycke tjock Quando fick stå för bilden idag. Här ser ni också vilken form jag vill ha han i, här skall han kunna gå även när jag sitter med helt långa tyglar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0