Första hoppträningen

Igår hopptränade jag Quando för första gången efter min operation. Han tyckte det var väldigt kul att få busa runt med andra hästar och bockade endel till att börja med. Men tillslut så kunde han koncentrera sig helt okej iaf och fick till några fina språng. 
 
Vi hoppade inte speciellt högt, absolut max 1.10m så det vart en liten mjukstart för oss båda. 
 
Jag kände mig enormt ringrostig och det kändes mest som att jag flaxade runt där uppe med all balans i tyglarna, vilket ju då gör att Q krummar ihop halsen och blir kort som en B-ponny. Men vi har ju lite tid att träna tills tävlingarna kommer igång iaf så förhoppningsvis blir vi bättre. Glada och positiva var vi båda två iaf. 😄
 
Film kanske kommer senare. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0