Älg

Igår fick Älgen gå hoppträning för Ninna, vår första hoppträning på, ja innan jag opererade mig. 
 
Piggelin som absolut inte ville lyssna på den som satt på ryggen, är väl bästa förklaringen på hur hon var igår. Men det är skönt att hon börjar få lite mer bjudning och temperament nu, förut har hon ju bara varit och gjort allt man bett om men inte mer än så. 
Men nu har hon piggnat till men då fungerar ju inte bromsen istället. En halvhalt kan man lika gärna skita i att försöka sig på för galoppen är ändå precis lika stor som innan. Vilket gör det lite svårare att parera hindren, även om du känner att det här kommer bli knas så kan du inte göra något åt det eftersom Älgen glatt har tagit tag i bettet och kör sitt egna race, så det blev faktiskt lite knas på något språng men jag skyller på att vi båda är lite ringrostiga och har en bit kvar för att komma tillbaka till där vi var när vi slutade. ;) 
 
Men så länge damen är glad och positiv så är jag likadan. Fina Älg. :) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

När kommer resten av hästar du ridit? För det är väl någon till?

2017-01-11 @ 15:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0