Status Quando

Q har inte blivit riden nu på snart en vecka. 
 
Han blev behandlad förra helgen och det visade sig då att han är enormt hård i alla "hoppmuskler", vilket kanske inte var någon nyhet för oss eftersom Johanna har sagt det innan också.  
 
Anledningen till detta är att sadeln är för lång för honom och även för smal i bommen. Tydligen så har han breddat sig enormt mycket sen vi skaffade denna sadel, vilket vi själva inte lagt märke till. 
 
Så nu måste vi skaffa en ny sadel innan jag får rida honom igen, och det finns för tillfället ingen sadel ute som är +2 i bommen vilket är det absolut smalaste han kan ha, den han har nu är normal.. 
Så ja jag får jobba han från marken nu ett tag framöver eller rida barbacka.. 
 
Iaf så får han svårt att hoppa klokt när dessa muskler är så spända och förhoppningsvis så är det därför han blir spänd och låser hela kroppen i vissa språng. 
 
Eftersom musklerna är så spända så får han inge syre till dem och därför får han lätt mjölksyra och orkar inte lika mycket och länge som en "vanlig" häst. 
 
Iaf så är det mycket massage och stretch, ny sadel och fan och hans moster för att få detta ök till att bli en häst igen. Och därför har jag nu inhandlat detta täcke här nedanför. Horseware Sportz-Vibe. Förhoppningsvis så skall detta hjälpa han lite, annars var det 4000:- direkt ner i soptunnan. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej ser att du har massor equipe sadlar. Du har ingen equipe special One du vill sälja? +2 i bommen 😃

Svar: Eftersom det är det jag letar efter själv så har jag tyvärr inte det hemma. 😉
Ronja Håkansson

2017-02-25 @ 15:05:06
Postat av: Emilie

Isåfall maila mig på [email protected]

2017-02-25 @ 15:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0