Liten skit

Igår hoppade Lillen för Ninna. Vi var lite sena så framridningen blev väldigt hastig och dålig för oss, jag måste lära mig att planera lite bättre så att hästarna kan få bättre förutsättningar i fortsättningen. 
 
Iaf så vet jag inte riktigt vad som var med han igår. Han var väldigt spänd och skulle stanna endel till en början, eller ja det var väl två hinder som var jobbiga, vilket han inte gjort tidigare..
Han skall hålla på och byta galopp i svängar hela tiden också och dra tyglarna ur handen så fort han inte får som han vill, vilket gör att man "missar" hindren och om jag då tar tag lite mer och försöker visa han att det faktiskt är mellan hinderstöden han skall så blir han sur och stannar.
Jag hatar verkligen hästar som stannar så om han skall fortsätta så här så åker han från stallet inom kort. 😉
 
Iaf så kom jag på efter lektionen att han hade en likadan lektion som denna i somras, då var han också "rädd" för allt och tänkte inte alls göra det du bad han om, gången efter så hoppade han som ingenting och var precis som vanligt..
Han är ju en liten humörshäst och vill helst göra det som är enkelt och kul och strunta i resten, men ja jag får helt enkelt hoppas på att detta var en engångsföreteelse och att han är sitt vanliga jag nästa gång. Han har ju trots allt inte hoppat så mycket med ryttare egentligen så det är väl okej att göra lite fel ibland. 😋 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0