Hoppträning Q

Igår var det hoppträning med Q för Jan. 
 
Vi är alldeles för ringrostiga just nu för att jag skall kunna vara nöjd med mig själv. 
Quando har ju inte hoppat speciellt mycket på senaste tiden och då blir han så himla spänd och springig, speciellt på linjer, jag gör ju inte saken bättre för honom när jag är så obalanserad själv just nu. 
 
 
Han hoppade det mesta bra ändå, det var bara en oxer som han skulle riva gång på gång på gång bara för att han blir så spänd och kommer då inte upp i luften utan hoppar bara rakt fram och flackt. 
Han är ju så känslig så minsta lilla jag spänner mig eller gör fel så blir han stressad och då kan han inte hoppa, han vill ju egentligen inte riva men han klarar helt enkelt inte av sin kropp när det blir stress. 
Han skulle verkligen behöva hoppa/se bommar minst 2 ggr i veckan för att bli avslappnad på hinder, och jag behöver väl det dubbla för att lära mig att slappna av själv.  😉 
 
Så nu längtar vi till våren så att jag kan ställa ut mina hinder hemma och träna linjer på Herr Spännis så att vi kanske kan få ett roligt år framför oss. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0