Hoppelihopp

Idag fick både Q och Castro studsa över ett enkelt räcke hemma på banan. 
 
Q fick träna på att chill lite och hålla sig låg och långsam. Vilket han faktiskt gjorde helt okej, iaf för att vara Q. 
Vi höjde sen upp det till 1.50m för att testa han lite och få känna på lite större hinder. (Film finns på Instagram rrhakansson). 
Han har helt klart språnget i sig men han måste chilla ner lite och börja tänka på vad han gör och när han väl får igång hjärnkontoret så är han ju en liten guldhäst den där virrpellen.  
 
 
 
 
Castro fick skutta upp till 1.30m, vilket han verkade tycka var väldigt kul. Han får ju inte hoppa så mycket nu för tiden tyvärr, men jag skall försöka bli lite bättre på den biten. Han är bäst och det går inte att jämföra hans språng med de andra hästarnas fast han inte hoppat på flera månader, kungen! Varför kan han inte bara vara 10 år istället? 
 
Min skatt, det finaste jag har, lämna mig aldrig är du snäll! 
 
 
Lillen fick en tur i skogen med Älg och Stina. Han hoppade också, men utan hinder då.. Jävla grishäst det där men jag gillar fanskapet skarpt! Så liten men så jäkla kaxig och knäpp. Charmig och odräglig som få, inte värre än Castro då men väldigt nära. Bits, äter på allt och alla, ser förnärmad ut så fort man säger till han och gör sen om precis samma sak sekunden efter. 
 
Idag körde vi på kaprioller i alla svängar och när jag sa till han så flaxade han med frambenen istället. Nu när han är klippt så måste han ha ländtäcke, vilket han inte är fullt nöjd med, sen blir inte humöret bättre av att hans matte tvingar han att gå en bit, ca 1m, bakom Älgen istället för precis i hennes rumpa. Aj hu han har ett bra hårt liv nu den där lilla hästen. Stackarn. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0