Älskade Älg

Som sagt så var det hoppträning på Älg för Jan igår. 
 
Jag vet inte vad det var med mig igår, jag hade en puls på 700 och stressade runt som en yr hare hela lektionen. Såg inga avstånd och glömde helt bort allt jag lärt mig under dessa 21 år på hästryggen.  
 
Jag tror att mycket satt i sen i helgen när hon blev trött och osäker. Igår var hon dock bara taggad och glad men jag red på varje hinder som att mitt liv stod på spel. Jag glömde banan och hade mig och fick ta en paus för att lugna ner hjärnan och hjärtat, vilket hjälpte till viss del men inte fullt ut.
 
Älgen har ganska kort galopp så man får alltid rida lite framåt för att räcka till på linjer, igår red jag dock bara med stress och press och då blir galoppen bara snabb och inte stor så det blir ändå lika långt på alla linjer. Eftersom jag red så pass konstigt som jag gjorde så saktade Älgen av till trav och hade sig innan hindren istället för att korta ihop galoppen och sätta sig på bakbenen. Aj hu, katastrof!
 
Så ja vi stryker gårdagens hoppträning och hoppas att jag kan skärpa till mig snart och faktiskt börja rida så pass bra som jag egentligen kan. Varför det skall vara så jäkla mycket enklare att göra fel än rätt är för mig en gåta men helt klart ett faktum. Aja tur jag har en fin häst som ställer upp och hoppar fast matte är lite förvirrad emellanåt. Världens bästa Älg. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0