Kommentar+Svar

Hur lägger du upp din träning när du inte är skadad och varför? Har du olika mål med dina hästar? Vad är dina mål 2017? 
http://nouw.com/lindabergqvist
 
 
Som jag nämnt förut så lägger jag egentligen inte upp min träning på något speciellt vis. Utan jag känner av hur hästarna känns för tillfället och aktiverar dom därefter. ☺
Men oftast så hopptränas tävlingshästarna en gång i veckan och helst så försöker jag få en dag hemma med någon styrkeövning, detta stryks dock om det är tävling på helgen eller om vädret har förstört ridbanan.
Annars är det mycket mjukgörande och mycket skogsridning.
Jag har skaffat mig två hästar som båda haft problem med bjudningen, dom är inte lata men de tar inte riktigt för sig, Älgen gör det hon blir tillsagd och om du då släpper skänklarna en sekund så står du still i nästa och Quando går hellre uppåt än framåt. Därför är skogsridning med mycket galopp väldigt viktigt för dessa två. 
Jag försöker alltid få in en tömkörning i veckan också så jag kan se hur de rör sig och så får de jobba själva utan någon på ryggen. 
 
 
Alla hästar har olika förutsättningar och självklart därför olika mål. 
Quando vill jag göra bra rundor i 1.30m och kvala till 1.40m. 
Älgen skall gå stadigt 1.20-1 25m, denna häst behöver känna sig duktig utan större press, så vi tar det lugnt och känner av läget hela tiden. 
Lillen skall ut och tävla så vi får se hur han tar det och sätta mål därefter. 
Stina skall gå stadigt i Msv B och få fina procent där. 
 
Ungefär såhär ser väl mina mål ut för 2017, sen vet jag ju inte ens när jag kan börja rida och hur lång tid det tar tills jag kan hoppa. Sen kan ju vad som helst hända med de där djuren också.. Men ja om allt går som det vill och alla håller sig hela så ser mina mål ut såhär. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0