Turen fortsätter.

Som om det inte vore nog med en bruten arm så lyckades jag dra på mig världens förkylning och Lillprinsen fick en reaktion efter att ha dragit ut vargtänder. Så i Torsdags morgon när jag skulle släppa ut så var halva ansiktet uppsvullet och på kvällen hade han 39.1 i feber. Inte så att det märktes speciellt på han utan han var precis lika pigg ändå men ja man blir ju väldigt orolig. Idag är sista kuren med medicin och svullnaden och febern har gått ner så förhoppningsvis så är det lugnt nu.  
 
 
Tog av mig gipset igår också då jag tyckte att nu får det fan vara nog. Men jag ångrade mig ganska snabbt när armen hängde där som en tunn liten tarm som varken gick att böja eller sträcka på.. Paniken kom lika fort som svimfärdigheten och jag halvt skrek på mamma att hon skulle hjälpa mig på med gipset igen. 
Så nu har jag bestämt att aldrig ta av gipset igen och jag får helt enkelt lära mig leva med en klump till arm som är riktad i 90 graders vinkel.. Hellre det än en liten tarm som hotar med att lossna så fort jag gör en oväntad rörelse.. I gipset så känns ju faktiskt armen frisk och smärtfri och nästan helt normal.. 
 
 
 
Testhoppade Quando lite i ridhuset med babypelham igår vilket gick helt okej. Dock är det väl inte så smart att sätta på ett skarpt bett på en känslig häst nu när jag är ganska stel och obalanserad. Så ibland tyckte han det blev lite skarpt men han hoppade väldigt runt och fint iaf. 
Nu hoppade jag bara 70cm så jag pressade ju varken han eller mig något.
Men eftersom han blir så stark och spänd mellan hindren så tänkte jag testa och se hur han går med skarpare bett. Antingen går det bra eller så går det inte alls, men man måste iaf testa sig fram lite. 
Jag är allmänt emot skarpa bett då jag ofta tycker att många hästar bara knäpper av och ser väldigt obekväma ut när man betalar upp. 
Men som sagt så skall jag testa han lite mer på detta sen när jag kan hoppa bättre och så får vi se hur det går eller om jag får hitta något annat mer passande bett. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg inte snyggt ut.
Vilken typ av bett använder du annars och varför?

2016-03-21 @ 12:48:15
Postat av: Anonym

Hur långt har du kommit med din unghäst? Hur gammal är han?

2016-04-27 @ 14:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0