Qundo 1.25m

 
 
Mina tankar om ritten
 
Till 1an rider jag i undertempo vilket jag vara fullt medveten om, så ärför var han i den och blev lite arg och springig efter. 
 
2an hoppar han perfekt och håller sig någorlunda avspänd till 3an
 
Även 4an hoppar han väldigt väl
 
Till 5an spänner han sig, och istället för att bara lägga på lite skänklar och hålla mig lugn så trycker jag ner min feta röv och sänker ryggen på honom, men han rättar sig fint ut iaf!
 
6+7 hoppar han helt ok men lite spänt
 
och till 8an blev det dålig galopp och dålig koncentration från min sida, även här trycker jag ner röven och skjuter iväg han istället för att rida klokt och ge han en bra chans till ett bra språng. 
 
 
Trots att vi fick 8 fel så är jg ändå ganska nöjd med han. Felen kommer ju för att jag rider han fel när han blir spänd, iaf denna gång, och då får jag skylla mig själv, sen hade han ju kunna varit lite mer lättriden, men vad lär man sig av det?! ;)  

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad händer om du lägger upp galoppen? Ser ut som du håller ihop lite för mycket, tror de blir bättre om han är mer framme för skänkeln och ni jobbar mer ihop istället för mot varandra. Du har sp mycket känsla att du kan sätta upp galoppen och låta han jobba mer med hindret...

2016-03-10 @ 21:58:24
Postat av: Anonym

Måste säga att du är väldigt självkritisk, du skyller inte på hästen hela tiden som många gör😄

2016-03-11 @ 10:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0