Quando och Nathalie

Idag fick Nathalie känna på Quando, vilket hon gjorde väldigt bra! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Som sagt så tränar vi på att gå i lång och låg form, och som ni ser så börjar han bli duktig på det! :)
 
 
 
 
Han är ju lite rolig den där hästen. Natha kom till stallet innan mig och skulle ta in Q själv, men eftersom hon var en ny och okänd människa så tog det tre försök för henne att få in han. Han är ju känslig på typ alla plan denna häst och han har alltid varit lite knepig när man skall sätta på han grimman i hagen. Han kommer fram till en men när mulen är halvvägs in i grimman så får han panik och kastar sig iväg och efter det så är det ganska svårt att få tag på honom.. 
Hela första sommaren var han såhär för mig och jag fick jaga han varje dag i hagen.. Men nu för tiden så brukar han stoppa ner huvudet själv i grimman när man kommer. Dock kan han vara lite knepig första dagen i en ny hage eller om han är lite uppskruvad pga något annat. 
Men nya människor är läskigt och jag kan ju bara tänka mig hur älskad han varit om man stod i ett stall med massa olika människor. x) 
 
Men ridningen gick super och han såg väldigt fin och avslappnad ut, som ni ser på bilderna. Natha rider ju vädigt lugnt med mjuka och lätta hjälper vilket är perfekt för Q. Man såg riktigt hur avslappnad han var i överlinjen och såg väldigt tillfreds ut.
Eftersom det bara är jag som rider honom i vanliga fall så får jag ju aldrig se han röra sig från marken, vilket är väldigt nyttigt och även att få en bedömning från någon annan är ju super. :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Wow vad snygg han blir med lång hals, när han jobbar med hela överlinjen 😊 det var lite svårt att hitta knapparna på han, en helt annan häst än vad jag är van vid. Men otroligt fin är han!

2016-03-11 @ 21:52:29
Postat av: Nathalie

Wow vad snygg han blir med lång hals, när han jobbar med hela överlinjen 😊 det var lite svårt att hitta knapparna på han, en helt annan häst än vad jag är van vid. Men otroligt fin är han!

2016-03-11 @ 21:52:29
Postat av: Anonym

Vilken biff, han är jättesnygg!

2016-03-12 @ 11:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0