Update

Dt har inte hänt så mycket under vintern om jag skall vara helt ärlig. 
Just nu har jag bara mina hästar i stallet men snart får jag nog hem en 3 åring.  
 
Pappa har varit duktig och byggt nytt stall till mig så nu är alla hästar samlade på ett och samma ställe, vilket underlättar stallgörat väldigt mycket. Det enda som är kvar att göra är att inreda den nya sadel kammaren annars är nog det mesta klart. 👌
 
Alla hästar är hela och börjar komma igång igen efter vintervilan. 
 
Vi har även införskaffat kloka bommar till ridbanan så nu skall även jag kunna träna lite klokt hemma, om bara snöjäveln kunde försvinna så att man kan börja rida klokt igen. 
Sen måste bommarna målas också och temat skall vara blå/rosa/silver. Satan så snyggt det kommer bli. 😍
 
Min bil håller på och jävlas med mig. Här trodde man att eftersom man köpt en halvfräsch bil för alla ens sparpengar så skulle den hålla och gå som en klocka. Men ack så fel jag hade. 
För det första så behövs det tydligen några speciella nycklar (?) För att kunna ta av däcken eftersom någon inte skall kunna sno dom, dessa hade förra ägaren glömt bort att ge till mig och även domkraften och reservdäcket saknas.. Så den har fortfarande sommardäck eftersom jag inte orkat ringa till förra ägaren. 
Sen slutade fläkten fungera, och någon vecka efter det så började den helt plötsligt tjuta varannan sekund och varna för att parkeringsbromsen inte fungerade, samtidigt som dörrarna började öppnas och låsas om vartannat, fläkten fräste igång på högsta flås och gick inte att stänga av fast jag stängde av bilen.. Så nu står den hemma hos mamma och pappa och skäms.
Om ni går förbi någongång så får ni gärna ge den en spark i sidan, det gör iaf jag varje gång jag går förbi... 😬
 
 
 
Min nya mobil var med om en olycka under nyårsnatten också så den är paj.. 6000:- åt helvete... Eller ja 66 000:- åt helvete om vi skall räkna in bilen i det också.. 
 
Haha det går bra nu.. får väl leva på nudlar ett tag framöver, men man skall inte klaga, det är ju faktiskt bara pengar. 😊
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0