Quando

Planen med denna häst lyder såhär - Skärper han sig inte i år så blir han såld!
 
Jag är trött på att känna mig kass och jävligt trött på att inte komma någonstans med min ridning. Jag hade inte riktigtntänkt att jag skulle rida runt 1.10-1.20m med som bäst 8 fel när jag var 23år gammal, jag hade lite högre planer än så... 
 
Nu skall det tränas, tränas, tränas och tränas det sista året. Jag skall försöka att inte bli irriterad på honom när ha river, river, river och river. 
Först och främst så skall det tränas styrkehoppning, men han skall även pressas på högre höjder. Så får vi se om det kan bli något av han. 
 
Igår hoppade jag han i ridhuset, hindren låg väl på 1.10m och han rev varenda jävla hinder varje gång. Det finns ingen anledning till att han gör det, han kan lätt ta sig över dessa hinder.. Tillslut så vart jag så irriterad på han så jag bad mamma att höja upp ett räcke rejält (1.40m) och så fick han rulla runt på det tills han tog det bra. Vilket tog ett antal språng... Men tillslut gjorde han ett väldigt fint och luftigt språng så då fick han beröm och vi avlutade. 
 
 
Tanken är nu so sagt att hårdträna hela året, riktigt pressa honom och se vad han går för. Samtidigt skall jag även tävla dressyr och få upp han i klasserna där så att han kan säljas som dressyrhäst för en liten slant iaf. 
 
Jag älskar denna häst och vill inget annat än att han skall bli bra, han är perfekt på alla andra sätt förutom just detta. Men jag tycker inte det är kul längre och har inte gjort på ett tag nu, jag vil ha tillbaka glädjen i att tävla och känna att jag utvecklas frammåt istället för tvärt om.. 
 
Så såhär ser alltså planen ut nu. Jag har redan gett det tillräckligt med tid egentligen så detta är hans sista chans. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma Nilsson

Hej! Jag förstår att du har en helt olika relation till Castro och Quando och att de är otroligt olika att rida osv, men tycker det låter ganska orättvist att du alltid prisar Castro men menar på att Quando ska skärpa till sig.
Jag själv jobbar med hästar och rider 7 olika hästar varje dag och måste alltid anpassa min ridning mer eller mindre efter alla olika hästar. Eftersom de är just olika och kräver olika sorters ryttare. Min chef är även uppfödare till alla hästarna samt min tränare och vårt motto är att hästar aldrig gör medvetet fel, det är vi som inte förklarat vad vi vill tillräckligt bra. Kan inte du påverka Quando till det bättre genom att du ändrar din ridning? Lägger honom längre ifrån, hoppar i en större/mindre galopp osv osv? Tycker det låter otroligt hårt att han sa få en sista chans och att han alltid gör fel osv!
Bara en tanke :)

2016-01-24 @ 12:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0