Jag gillar snö..

Men jag hatar kylan som man får med på köpet.. 
 
Jag hatar att frysa, något så fruktansvärt mycket. Därför går jag nu för tiden med minst 4byxor och 4 lager på överkroppen och då fryser man nästan inte. Men det blir lite halvtungt att röra på sig, det skall gudarna veta.
 
Men snön har sina positiva sidor också. Speciellt nu när det ligger 50cm pudersnö på hela åkern. Efter 20-30min pulsandes i snön så är hästarna ganska klara för att ta sig tillbaka till stallet. Vilket reducerar tiden på hästryggen med 50%, vilket gör att man hinner rida fler hästar på kortare tid, vilket enbart är positivt. 
 
Älgen galopperar även som en klok häst i djup snö också, så det är ju skönt för en omväxlingsskull. 😉
Castro orkar inte bocka lika mycket heller så det är ju också ett stort plus. 
 
Men om jag fick välja så hade jag valt 25 grader + och sol hela dagarna, hela året om... 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0