Kommentar+Svar

När tänker du börja hoppa igen?
Eller har du redan gjort det?
 
Tanken är att jag skall iväg till ridhus och testhoppa lite i mellandagarna. Den 3e Januari så lär det bli hoppträning för Ninna så då måste jag nog testa iaf 1 gång innan och se om det går eller inte. 😉
 
Jag har inte varit på något återbesök så jag vet ännu inte hur det läkt där inne i knät. För tillfället känns det i stort sett som innan, kanske inte lika ostadigt men inte bra heller. Jag har inte testat att rida i sadel ännu utan rider bara barbacka just för att skydda knät mot belastning, antagligen så får jag egentligen inte ens rida ännu och med tanke på hur mycket alla läkare har dumförklarat mig varje gång jag kommer in med ytterligare skador pga förbjuden ridning så försöker jag att vara så försiktig som jag kan och för att för en gångs skull kanske klara mig från nya skador innan den gamla läkt helt. 
Men som sagt. Tanken är att jag skall börja hoppa snart så att jag kan vara igång klokt tills mars för då hade väl Natta hittat ett meeting som vi skulle åka på. 😉
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Snälla Ronja....om du vill jobba med hästar resten av livet så varför kan du inte vara lite klok denna gång.....ta den tid som läkningen behöver,bygg upp muskler runt leden/lederna och rehabilitera din skada ORDENTLIGT!! Du har ju för sjutton hela livet framför dig så vad gör EN säsong, det är ju en piss i havet mot att du kanske förstör dina knän ÄNNU mer och det till slut inte alls går att reparera. Jag lovar dig att jag vet....du kommer att få betala dyrt längre fram om du inte gör detta efter konstens alla regler. Hästar och tävlingarna finns kvar sen också. En säsong är ingenting mot att du till slut inte alls kan hoppa och tävla.

2016-12-21 @ 01:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0