Hästar i mitt liv - Pommeroy

Pommeroy
Pomme Royal - Nebraska
Född 2003
 
 
 
 
En häst på miljonen.
Ett sånt självförtroende som denna häst hade och den känslan han gav till ryttaren har jag aldrig känt hos någon annan häst någonsin. Det fanns inga gränser och han hoppade allt du styrde på oavsett höjd. Andra gången jag hoppade honom så smackade Jennifer (hans ägare) upp en oxer på 1.65m som han hoppade som om det vore 90cm. 
 
Anledningen till varför jag började rida honom var för att Jennifer själv inte ville tävla och frågade då mig om jag ville göra det. Självklart tackade jag ja och vi fick väl 5 tävlingar tillsammans där vi gick från 1m till 1.30m. Han hade innan tävlat upp till 1.10m. 
På alla 1.20 samt 1.30m vi var med i så hade vi sammanlagt 4 fel. En helt otrolig häst som nog hade kunnat gå hur långt som helst om han blivit såld till någon etablerad ryttare. 
 
Tyvärr så fick de ta bort honom för ett tag sen pga en nackskada som inte gick att göra något åt. Väldigt sorgligt då han var en riktig stjärna som älskade att tävla och gav alltid 110%. 
 
 
 
 
 
 
 
Tydligen så har jag tagit bort alla filmer på Youtube men ja jag får se om jag hittar någon gammal som jag kan ladda upp på nytt och lägga ut här någongång. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0