Hästar i mitt liv - Farbror Frej

Farbror Frej
Axi RW 70 - Orchis Cham 
Född 1998
 
 
 
Denna häst fick jag låna av en kompis i två omgångar när de hade kommit in i en dålig svacka tillsammans. 
Frej var lite som Älgen är, han gjorde det du bad om men inte så mycket mer än så, om du släppte skänklarna så stannade han snällt, men om du bad han att hoppa så gjorde han alltid det, oavsett hinder eller höjd. 
Han var väl inte jätte försiktig på hinder utan kunde riva ett eller två ibland. Men jag var mest glad åt att ha en häst som alltid hoppade och som jag kunde hoppa lite högre på än vad jag kunde med mina egna. 
 
Vi red en Msv B tillsammans med 8 fel, annars fick vi några placeringar upp till La. På träning hoppade vi banor upp till 1.30m utan problem och vi hade nog kunnat komma en bit om jag haft han längre.
Jättefin häst med väldigt mycket kapacitet, lite bekväm bara och precis som sin bror (Curt) så var inte dressyr någon favorit. 
 
Han såldes sen till fastlandet till en som tävlade lite fälttävlan med honom och sen vidare till Danmark, sist jag hörde något så hade de tyvärr tagit bort honom, vet inte anledningen dock. Väldigt synd för det var en väldigt trevlig häst om man hittade knapparna. ❤
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken är den roligaste häst du ridit, dressyr? Hopp?

2016-12-14 @ 13:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0