Fina gamling

Idag har denna gamla herre blivit klippt. Eller ja halvklippt iaf. 
Tålamod är något denna häst inte blivit tilldelad vid födseln. 10min är går det helt ok, sen tröttnar han. Då måste man stå och skrapa, flytta på sig åt fel håll så att sladden inte räcker eller bita i klippmaskinen. 
Han tog ut irritationen sen när jag tömkörde honom då han bockade som en liten dåre och var allmänt uppblåst. BästHäst! 
 
Finaste 21åringen! 
 
 
Vädret var fantastiskt idag. Snöblandat regn med blåst i sidled. Så jag var lite blöt efter att tömkörde en höst och ridit två. Men alla hästar var väldigt fina så det gjorde inte så mycket.  
 
Quando är väldigt trevlig att rida nu, nästan precis som jag vill ha han. Det är enda man kan klaga på är väl bromsen som är i lite för mycket ibland när man samlar honom, han fastnar gärna i samlingen och blir som en gunghäst. Men annars är han som en gudahäst att rida nu. Njuter varje sekund. 
 
Liten fick sig också ett litet pass, han förstod inte riktigt varför han skulle behövs gå i detta skitväder när alla andra hästar stod inne och åt mat, samtidigt som han hatar vattenpölar så dessa försökte han undvika så gott han kunde. Men tillslut så gav han med sig och kunde låta mig bestämma vart vi skulle vara på ridbanan. Duktig Liten. 
 
Q i sitt nya fina täcke från PS, Älgen har fått ett likadant så de kan matcha varandra sen när vi skall ut på tävlingar nästa år. 😄

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh så snyggt täcket är!😍

2016-12-11 @ 08:02:29
Postat av: Anonym

Åh så snyggt täcket är!😍

2016-12-11 @ 08:02:57
Postat av: Mor

Och ett nytt täcke var precis det du behövde? ;) Puss puss

2016-12-11 @ 09:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0