Man vet aldrig när sovklockan ringer!

Galopp jobb som slutade med sovstund är väl helt normalt. Iaf om du frågar min kropp! 
 
Jag och mor red iväg på Quando och Stina till "galoppbanan". 
Eftersom Quando är en liten mes så får han alltid gå sist. Dock blir han lite busig när Stina galopperar iväg så då skall han alltid bocka några gånger innan han kan galoppera klokt. Eftersom han sällan gör mer än vad jag klarar av, han vill ju inte ha av mig längre bara busa lite, så brukar jag låta han göra det. Nåe kul måste han ju få ha! 
 
Iaf så pallade inte mitt knä när han gjorde en skruv och då hoppade det ur rejält och knakade till lite härligt. 
 
Först gjorde det äckligt ont. Sen blev jag illamående och fruktansvärt varm. Efter ett tag så kände jag att jag nog inte skulle sitta till häst längre utan hasade mig av och nästa sak jag kommer ihåg är att mamma står och skriker som en galning på mig. 
Fy fan vad arg jag vart. Här låg jag och sov sjukt skönt så kommer hon och förstör genom att skrika sim en jävla galning på mig. Vad fan är det för fel på henne egentligen?!
 
Sen märkte jag att jag inte alls låg i min säng utan faktiskt mitt på galopp vägen. Ops. 
 
Jag hade ju släppt Quando och lagt mig precis bredvid honom typ 10cm med huvudet från Stinas framben, så mamma hade ju varit tvungen att kasta sig av Stina och tagit tag i Quando så inte han skulle gå iväg.
 
Men ja så reagerar min kropp på smärta och obehag. Den måste liksom stänga av och starta om igen och då ligger man där avsvimmad med ögonen öppna på en stig mitt ute i ingenstans!  
 
Sen red vi hem igen. Det blev inge mer galopp jobb den dagen.. 😅
Men tävlade med 3 hästar dagen efter gjorde jag ändå! Jag vart lite orolig och fick lägga belastningen all annan stans än på knät, vilket slutade med överansträngning av andra knät och träningsvärk i hela kroppen. Men det var det värt, Älgen var ju felfri i sin 1.15m debut ju! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Enda hindret han inte rev he he

2015-09-25 @ 20:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0