Läkarbesöket

Igår var jag och undersökte mitt knä! 
 
Först visade han rönkenbilderna som dom tog sist jag var där och förklarade lite hur dom såg ut.
 
Sen förklarade han att man aldrig blir 100% återställd igen efter en korsbandsskada, vilket jag redan förstått, men att man med bra träning kan få det fungerande för vardagen.  
 
50% av de som får en korsbandsskada blir opererade och oftast är det folk som håller på med idrott. Resten klarat sig ok i vardagen utan operation. 
 
50% av dom som heller på med idrott kommer tillbaka till sin sport, vissa på samma nivå andra klarar sig inte fullt ut, resten måste sluta med sin idrott. 
 
Så ja man har ju inte riktigt oddsen med sig. Nu har väl jag tur som håller på med hästar och inte tex fotboll. Visst har jag också problem med ridningen men det är ändå inte riktigt samma ansträngning som fotboll, med tanke på att jag nu inte kan gå utan att knät hoppar så kan man ju förstå hur svårt det är för en fotbollsspelare som måste springa och vända fort och ha sig att komma tillbaka. 
 
Läkaren som jag varit hos har varit väldigt noggrann med att förklara att även med en operation så finns det en risk att jag inte blir nöjd med resultatet. 
Sist jag var där så tyckte han att jag skulle gå hos en sjukgymnast och träna upp musklerna runt knät så kanske jag skulle klara mig utan operation. 
 
Nu har jag ju inte gjort det pga lathet och tidsbrist. Men trots det så tyckte han att jag fått tillbaka en stor del av musklerna som jag saknade sist. 
 
Han frågade hur jag tyckte det var nu och då förklarade jag som det var att knät hoppar minst en gång i veckan. Så det fungerar ganska dåligt med andra ord. 
 
När han undersökte knät så hoppade det runt åt alla möjliga håll och då helt plötsligt så vart han mycket mer optimistiskt till operation och att detta nog skulle kunna bli mycket bättre än vad det är nu iaf. 
 
Direkt fick jag ett nr att ringa till för att boka operationtid och om jag ville att det skulle bli gjort snabbt så skulle jag ringa redan imorgon.  
 
Så ja operation blir det, nu är bara frågan när! 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur går det med ditt knä? Har du fått någon operationstid?

2015-10-05 @ 08:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0