Hästjävel

Om man ändå kunde prata förstånd med dom där djuren och få dom att förstå vad fan det är man vill dom.. 
 
Igår hopptränade jag Quando för Ninna. Gav hästfan guldlägen men ändå rev han vartenda jävla hinder i banan. Tillslut så tröttnade jag och gav han ett mitt imellan läge. Satt mig ner gav han tyglarna och lät han lösa situationen. Dom alternativen som fanns var att antingen gå av stort eller korta sig och trampa om. Det hästen väljer är att älga på, komma för nära och hoppa igenom hindret. Bra val Quando! 
 
Men det valet gjorde nog ganska ont så de två sista hindren kom han över med lite luft tillochmed. 
 
Detta inlägg skrevs för någon dag sedan. Sen hann jag aldrig publicera. 
 
Men nu har jag hittat tid och fortsätter på denna intressanta historia.
Eftersom jag hatade min häst ganska rejält i Tisdags så gick han åka till ridhus igår och hoppa igenom en serie som jag slängde fram, en kort sådan också så att han var tvungen att tänka efter och korta sig själv. Och han var duktig, väldigt duktig faktiskt. Avslutade innan allt gick åt helvete och satt mig istället upp på en 3 åring med sadeltvång och tvångstankar att få sin matte liggandes på marken. Det gick ok, jag var rädd men jag överlevde. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur går det med hästjävulen?

2015-11-23 @ 08:46:44
Postat av: Anonym

Är älgen och binge fortfarande till salu? Är Cloė eller vad skimmel stoet heter till salu?

2015-11-25 @ 12:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0