Läkarbesök på Läkarbesök

Igår var jag tillbaka på sjukhuset för att kolla knät och se om de kunde komma fram till något mer. 
 
Dagen började med att jag mådde fruktansvärt illa, hade ont i huvudet och var helt säker på att jag skulle spy ner hela sjukhuset. Men jag klarade mig, dock var jag ganska nervös inför röntgen eftersom Fia sa att hon mådde skitdåligt när hon låg inne i den. Dock låg hon i typ 2h och inte 20min som jag.. Men illamåendet försvann lagom till jag skulle in till röntgen. 
 
 
Först sa dom att det skulle ta två veckor innan jag fick svar från den röntgen och då vart jag lite irriterad. Men som tur var så fick jag svar redan när jag hade möte med ortopeden någon timme efter. 
 
Enligt den apparaten så var främre korsbandet av. Men tydligen så skall man inte lita helt på den då den ofta visar mer skada än vad det egentligen är. 
Sen eftersom mitt knä fortfarande är så pass svullet som det är så är det svårt att känna felet, samtidigt som det inte riktigt går att jämföra med mitt andra knä eftersom det också är trasigt sen innan. Så jag vet inte om jag fick så mycket svar igår. 
 
Men ja nu skall jag träna upp mitt knä genom att cykla på en ja vad det nu heter- vilket om jag känner mig själv inte kommer hända. Sen skall jag stå på ett ben- vilket jag ju gör varannat steg jag tar. Sen skulle jag inte rida - och då anser jag att de menar att jag inte skall rida med sadel och hoppa osv. Barbacka däremot det borde ju gå. 
 
Iaf så skall jag tillbaka om två veckor igen och se om de kan känna bättre då. Men ja tydligen så klarar man sig ganska bra utan ett korsband så jag skall nog överleva denna skada också. ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

När kommer det långa inlägget?

2015-04-02 @ 12:48:51
Postat av: Emma

Ja vi är suga på de långa inlägget nu!! :)

2015-04-03 @ 10:00:23
Postat av: Michelle Petersson

Hoppas det blir bättre! :D
Kram

Svar: Tack så mycket! Det hoppas jag med på. ;)
Ronja Håkansson

2015-04-03 @ 14:27:46
URL: http://michellepetersson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0