Kommentar+Svar

 
Anonym

Vad kul att det helt plötligt börjat gå så bra! Det är du värd. Har du analyserat varför? Har du ändrat ngt i din ridning eller har han bara skärpt till sig? :-p

 


Svar: Ja men visst är det! ;) Tack så mycket! 

Jag har börjat träna för Jan Larsson med Quando och han har kommit med väldigt bra tips om hur jag skall rida honom. Just nu låter jag han göra det mesta jobbet själv under träningarna, sluta rädda honom till en bra avsprångspunkt osv. Och efter det så har han faktiskt skärpt till sig lite! 

Sen har jag även ridit mycket dressyr på honom. Tvingat honom att ständigt arbeta med bakbenen oavsett vart vi rider, skogen, banan osv.

Eftersom han egentligen går i en alldeles för hög form för att vara hopphäst vilket gör att han tappar ryggen i sprången så har mycket fokus legat på att han skall gå i en lägre form. Vilket gjort att han biffat på sig rejält på senaste tiden och då fått en bättre språng kurva.  

 

Ja det är väl det vi ändrat på och förbättrat. :) 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul! Hoppas det fortsätter så!

2015-06-23 @ 08:46:39
Postat av: Anonym

Uppdatering tack!

2015-07-02 @ 07:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0