Veckans Hopp

Binge 
 
Sista hoppträningen innan odjuret åker på prov i två veckor och förhoppningsvis sista träningen för oss två tillsammans .
 
 
Han var väl egentligen helt okej, men tyvärr så lyckades han förälska sig i en brun häst så han koncentrerade sig mer på henne än på mig och hindren. Men han gjorde det mesta jag bad om och hoppade helt okej, han kan ju hoppa väldigt bra när han har fokus på vad han skall göra, ni skall få se film från när han löshoppar så förstår ni mig. Nästan så att man blir lite sugen på han själv när man ser dom. ;)
 
 
 
  
 
Quando
 
 
Ja vad skall jag säga.. Jävla sprättnisse är vad han är. Han är så fruktansvärt fin och lydig att rida på marken nu, men så fort det kommer ett litet högre hinder framför honom så blir det en jävla fart på djuret. 
 
Jag vill att han skall ha lika mycket tryck i svängen som framför hindret, alltså att han väntar kvar och behåller allt tryck i bakbenen så att han kommer upp lätt och fint i luften, men han drar sig istället fri de tre sista galoppsprången vilket gör att han tappar trycket helt i bakbenen, kommer väldigt nära hindret och hinner då inte upp klokt med benen och sprången blir väldigt snabba och flaxiga, men en vacker dag... ;) 
 
 
 
 
 
Malena 
 
 
Första gången hon hoppar på , ja jag vet inte riktigt när, jag vet att jag hoppade henne en gång innan förra sommaren(?!) och innan det så vet jag inte riktigt när hon hoppade sist, jag har inte hoppat henne sen innan jag krossade knät iaf och det är ju över två år sen nu. 
 
Iaf så skötte hon sig bra, hon har ju svårt med det mesta just nu när hon inte är helt igång ännu och när det kommer hinder ivägen så blir ju allt ännu svårare, men hon försöker även fast hon tycker att jag är jobbig som tvingar henne att galoppera långsamt, men hon kämpade på och gjorde det hon skulle så detta blir nog super när hon fått lite mer ork och kraft! :) 
 
 
 
 
 
Cloé
 
 
Första hoppträningen för oss iår och hon skötte sig strålande, visst är hon fortfarande lite jobbig med sitt huvud då hon skall dra tyglarna ur handen på en när man försöker sätta ihop henne, speciellt i svängar, men annars var hon jätte fin och jobbade på lika bra som alltid. :) 
 
 
(verkade tydligen omöjligt att hitta en bild på min dator på Cloé..) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0