Mitt största minus

Något jag är frukansvärt dålig på är linjer på båge, jag förstår inte hur kass man fortfarande kan vara efter att ha tränat i flera år på skiten, något som irriterar mig sjukligt mycket är när andra gör dom så fruktansvärt lätt, vilket gör att jag får ännu mer panik över min kasshet. Den enda hästen som detta funkar okej på är Castro, men det är för att han är fruktansvärt lätt att rida på hinder, alltid väldigt jämn i sig själv och framför allt alltid hamnar i rätt galopp och har inte gångarten korsgalopp, vilket resterande av mina djur verkar älska mer än någon annan gångart.. 
 
 
Iaf så hade vi en S-båge sist på hoppträningen, och jag önskar hjärtligt att jag kunde få skylla på att jag var ringrostig och inte hade hoppat på länge, men eftersom detta är ett problem mitt i tävlingssäsongen också så får jag tyvärr inte ge mig den ursäkten. Vilket känns lite deprimerande! 
 
 
Hinder nr 1 går alltid smärtfritt. Sen lyckas jag alltid hamna i fel galopp eller korsgalopp, vilket gör att jag antingen hamnat för långt ut eller för snävt, bogen är alltid tryckt innåt och huvudet rakt upp och kontrollen på noll. Min specialite är att göra bågen så rak som möjligt, så att den istället blir mer lik en linje än en båge, vilket gör att mina hästar lär sig att hoppa hinder diagonalt, vilket ju kan vara en bra kunskap vid om hoppningar osv. Men samtidigt så kan det nog vara bra att de klarar av bågar också.. Hmm jag får väl helt enkelt börja med att ställa upp en sån här jävla båge minst en gång i veckan nu, för en vacker dag skall även jag klara av att göra en perfekt och stadig båge! Be so sure! ;) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0