Måndag

Igår reds 8 hästar, 2st av mamma och resten av mig. Nu är man hemma igen med andra ord. ;) 
 
 
Först tog jag och mor en tur i skogen på de gamla fuxarna, som ju då inte förstått att de är gamla... Castros galopp inehöll enbart bockar och Stina skenade i sidled med huvudet rakt upp bakom oss. Jävla galningar, men de är glada iaf så jag får ju se det som positivt.
 
Det Castro behöver nu är att få springa ut sin stela gamla kropp, dock ville jag inte göra det igår bla då jag inte hade någon hjälm (fy Ronja!, Jag vet!!) och sen måste han väl sättas igång lite försiktigt nu trots att han bara vilat i en vecka, men hans kropp stelnar ju till bara efter en dag såhär års, så att ja vi får ta det lite försiktigt helt enkelt! 
 
 
 
 
Sen åkte vi till ridhus där jag först red en tur på Malena som jag nu skall börja rida igen, hon vart ju såld men kom tillbaka tyvärr. Så om det är någon som söker en liten trevlig, känslig och pigg häst så är det bara att höra av sig. 
 
Iaf så har hon tagit det lugnt nu ett tag, så ja nu får vi börja om från början igen. Men hon brukar ta sig ganska snabbt dock eftersom hon är så känslig och vill göra rätt! Det är väl styrkan i vänster galopp som brukar ta lite tid att få upp.
Nu skall hon ju även få komma igång lite med hoppningen igen, så det kommer bli spännande! Det var ju ett tag sen sist. :) 
 
 
 
 
Sen tog jag, antagligen, sista passet på Caprinha och hon var fin, lite smålat men efter att jag fått tag på en liten pisk så gick hon fram bättre. Hon är väldigt fin när hon väl kommer igång med hela kroppen. :) 
 
 
 
 
Sen var det Lillens tur. Den där jävla huliganen... Eftersom han var så snäll att longera, bockade inget osv, så gjorde jag inte det speciellt länge, därför så kom såklart energin när jag skulle upp på honom. Minsta lilla reagerade han på och skulle även bocka lite, men eftersom mamma fortfarande håller i honom så kommer han inte så långt, så egentligen var det ju inte så farligt, men jag har ju sett vad han kan göra så jag är lite orolig över när jag skall rida han lite längre ifrån mamma sen. Haha. 
 
 
 
 
Sist ut i ridhuset var Quando. Han fick skutta lite över ett räcke vilket han gjorde helt okej, han blir dock lite svårare när det kommer upp på 1.30m då han helt plötsligt börjar bjuda och får en helt annan storlek på galoppen, men någongång så borde jag lära mig tycker jag. ;) 
 
Annars så kändes han helt okej på marken, dock vill jag ha igång hans bakben utterligare lite till då han ofta dör i svängar samtidigt som han gärna ginar lite, men snart är hon nog där jag vill ha han. :) 
 
 
 
 
När vi kom hem så tog vi en lite kortare tur i skogen på Binge och Älgen. Helt plötsligt har tydligen Älgen blivit pigg så igår traskade hon fram i god takt istället för att snigla sig fram. Dock kan det bero på att hon fick gå på långa tyglar hela tiden, men ja pigg var hon iaf. :) 
 
 
Binge skötte sig fint! :) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är Caprinhia såld igen eller varför sista passet?

2015-01-19 @ 12:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0