Mamma! Jag kan se världen!

Idag har jag hämtat ut mina glasögon, så nu kan jag se igen! Jag kan numera se varenda liten gren på ett träd, verenda tegelpanna på taken, vattendropparna på grenarna osv osv osv. Lite coolt! ;) 
 
När jag ändå var på stan så gick jag förbi Arbetförmedlingen, där jag självklart lyckades skämma ut mig... Att jag inte bara kan bete mig normalt och få vara anonym, men bevisligen så verkar det inte fungera på det viset när det gäller Ronja Håkansson, jag som lovade mig själv innan att jag inte skulle göra bort mig.. 
 
Iaf så fick jag skapa ett konto och fixa profilen osvosv själv, vilket gick, ja ganska smärtfritt, jag förstod nästan vad jag gjorde. 
 
Sen fick jag en lapp med nr 89, "sitt där borta och vänta på din tur", okej detta kan inte vara så svårt, tänkte jag och satt mig bland allt annat folk. Sen kom en tant och sa någonting med brytning vilket jag inte hörde och alla följde med henne, vilket jag också gjorde.. Grupptryck ni vet... In i ett rum där de skulle ha föreläsning, hmm det här känns fel, tänkte jag medans jag satt mig på en stol, jag skall nog kanske inte vara här.. Satt kvar en stund tills de tänkte stänga dörren, jag såg att ingen annan hade en nr lapp så jag reste mig och sa "Ehm jag skall nog inte vara här nej" Hon som skulle leda föreläsningen tittade på mig som om jag var dum i huvudet och frågade vad jag hette, "Ronja, men jag är nog helt säker på att jag skall gå"  och så gick jag. 
 
Som om inte det var tillräckligt så hade jag tydligen min lapp upp och ner, så jag hade alltså nr 68 och inte 89, lätt hänt liksom. Så ja jag hade väldigt tur att det inte var massa annat folk där och att de kom ut och hämtade mig.. 
 
Hur jävla virrig får man vara? Redan innan allt detta så hade jag ringt till pappa och sagt att lampan i hallen inte gick att släcka, för att sen komma fram till att jag tryckte på fel lysknapp, och där hade jag stått ett antal minuter innan jag åkte och försökte släcka en lampa, jag vet inte riktigt hur jag inte kunde koppla det när en annan lampa släcktes och tändes medans jag höll på. Och i detta hus har jag levt i under hela mitt liv... Min hjärna säger jag bara.. Suck! 
 
 
 
 
Snart skall jag iaf åka till stallet. Hoppträning står på schemat för 2 hästar. 3 hästar skall ridas innan, 2 av mig och 1 av mamma. Om hästarna och självklart om jag sköter mig så kanske det kommer upp någon filmsnutt senare! ;) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur går det med Binge? Såld?

2015-01-28 @ 10:12:54
Postat av: Anonym

Snyggo!!!!

2015-01-28 @ 10:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0