Liten

Liten tar sig mer och mer. Igår åkte vi till ridhuset med han och Quando, folk hoppade runt på massa hinder och bommar och var i stort sätt överallt. 4 gånger har jag nu ridit utan ledare på denna lilla fjant, så jag kan ju inte påstå att vi alltid hamnar där jag har tänkt, men han är otroligt duktig. Dock blev det lite väl när en person skulle hoppa rakt emot oss hela tiden, vilket han nog egentligen inte tyckte var speciellt obehagligt utan han ville nog mest leka med den andra hästen. Men eftersom Jag inte har sådär jätte stor lust att ramla av honom, inte pga att jag kan slå mig utan eftersom jag inte vill att han skall bli rädd om jag ramlar av och sen får man börja om med allt igen. Så även fast det var jag som egentligen var ivägen för dom så var jag tvungen att agera "rädd dressyrtant" och säga till. haha 
 
 
Men jag måste ju säga att min lilla bebis är väldigt duktig Med tanke på hur bra han sköter sig fast det är så mycket annat att koncentrera sig på samtidigt. Igår passade vi även på att trava över bommar vilket han gjorde mycket duktigt. Stolt matte!! :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Duktig liten häst :-D

2015-02-16 @ 12:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0