Klump!

Hon har gjort det igen! Jg skulle nog kunna skriva en hel bok på allt klanigt jag lyckats med i mitt liv.. 
 
 
Iaf så stod ju då hoppträning på schemat idag, precis som alla andra Tisdagar. Eftersom Ronja Håkansson är ganska stel och fruktansvärt osmidig, många brukar jämföra mig med 70åringar, pga detta, och självklart för hästarnas ryggars bästa, så använder jag mig alltid av pall när jag hoppar upp på dom. Det brukar vanligtvis gå ganska smidigt, upp på pallen och sen upp på hästen liksom, men inte denna gång....
 
Ronja sätter vänsterfoten i stigbygeln och hoppar upp, men tyvärr så visar det sig att hon inte satt foten tillräckligt långt in i stigbygeln, så när hon då är halvvägs uppe och på väg över med högerbenet så glider vänsterfoten ut ur stigbygeln, vilket gör att Ronja faller mot marken, sätter fötterna på kanten av pallen, alldeles för långt ut på kanten, faller baklänges och hamnar då på rygg på marken med benen uppe på pallen och hästen förvånat springandes därifrån... 
 
Hej jag heter Ronja Håkansson och har tjänat pengar på att rida in hästar, vill ni anställa mig? Jag är smidig som få och kommer absolut inte förstöra din häst för all framtid.. Till mitt egna försvar så är jag väl kanske lite mer fokuserad när jag rider unghästar, det här var ju trots allt bara Älgen, 6år... 
 
 
 
Förövrigt så gick hon helt okej på lektionen trots superbrunstig, hennes kompis Quando däremot, han trodde han var störst bäst och starkast och hade alldeles för mycket energi i kroppen, så nu är det hårdträning som gäller för den mannen.. ;) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0