Puser 31a Augusti

1.10m A:0;A:0:
 
Första "riktiga" tävlingen för Quando i 1.10m. Han kändes helt okej men var inte riktigt framme för skänkeln eller tog tag i hindren tillräckligt. Han blir ju lätt lite ointresserad den där hästen. Så då var jag tvungen att rida lite mer och då blir han lite irriterad och då kommer de där bakbenen sparkandes rakt upp i luften över hindren och jag flyger som en liten vante. haha 
 
Men han var duktig och gick både grunden och omhoppningen felfritt, men självklart hade vi mycket sämre tid än alla andra och hamnade utanför placering. 0-0 fel. 
 
 
Han överdrev bara lite ner från banken, hinderstöden är väl 1.60m(?). haha knäppa häst!
 
 
1.20m Unghäst: Här satt jag på en helt annan häst. Redan på framridningen så var han mycket känsligare, så fort jag la på lite skänklar så satt han under sig och taggade till, så bakbenen var igång på ett helt annat sätt och han kändes väldigt taggad. 
 
När vi stod utanför banan och väntade på att få komma in så såg han verkligen supertaggad ut och när vi kom in så traskade han runt där självsäkert och uppmärksamt. På hindren kändes han helt perfekt, bjöd perfekt, var perfekt i handen och var helt framme för skänklarna, så jag kunde mest sitta där och njuta. Tyvärr så rev vi räcket ut ur kombinationen, men mamma stegade den efter (det var accomulator innan så de ställde upp kombinationen efter avd. A var klara så vi fick aldrig chans att stega den) och då var den knappt 7m lång och den skall ju vara iaf 7,40m, så det var inte så lätt för han att få upp sina små tassar där. 4 fel. 
 
Men ja satan vad fin han var, om jag har tur så kanske han är en ny liten Castro trots allt. ;) 
 
 
Foto Martinsvard.se
 
 

Kommentarer
Postat av: Sarabear

En snygg kyckling!! Och snygga stövlar, dom sitter mkt bättre på dig!

2014-09-01 @ 21:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0