Måndag

Igår fick alla små hästar röra på fläsket!
 
 
Castro fick ett litet pass på ridbanan. Han var väldigt fin, pigg (eller ja så pigg han kan va på banan utan hinder) och mjuk överallt. Red lite över två upphöjda bommar, typ 10cm höga, som stod kanske 2m innanför spåret i mitten av långsidan, om ni förstår vad jag menar. Iaf så fick vi träna på att vara helt raka, vilket kanske inte är supersvårt för Castro efterom han är väldigt stadig i sig själv, men jag däremot är totalt ostadig, så ja det var väl mest jag som fick träna. Men det är väldigt bra att ha en stadig Castro att sitta och göra sånt här på då jag då enbart behöver koncentrera mig på mig själv och hur jag sitter osv, så då kan jag förhoppningsvis förbättra mig och föra det vidare till unghästarna där allt går vingligt och vi byter galopp hela tiden osv osv. Han är bra till mycket den där gamla mannen helt enkelt! 
 
 
 
 
Stina fick samma jobb som Castro, även hon gjorde det bra och även här fick jag lite mer träning. Sen avslutade vi med att träna lite byten, vilket kanske inte gick lika bra som det brukat ha gått på sista tiden, men ja vissa byten fick vi till bra iaf! Det är ju inte så lätt för henne när hon har en matte på ryggen som kör på chockhjälper istället för långa förberedelser innan ett byte. ;) 
 
 
 
 
Binge fick sig ett tömkörningspass på banan. Han var väl lite smålat kanske, men kom igång bra efter en stund. Det blir ju inte så hårda pass ännu, så det finns inte så mycket mer att säga än att han såg fin ut. ;) 
 
 
 
 
 
Sen fick Älgen och Quando en skrittur. Båda skötte sig fint och Quando har fått någon speed i stjärten så han skrittar på som bara den nu för tiden. Han som verkligen snigade sig fram förut. Det tar sig som sagt. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska Älgen inte få tävla hoppning snart igen? Ska Quando inte få tävla dressyr snart igen? :-9

2014-09-03 @ 15:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0