I möte med kisstanten

Jag hade inte ätit något på hela dagen och när Sara skickade en snap med ordet lyxshake i så visste jag att jag inte hade något val, jag var tvungen att dra in henne till staden och åka till Max på lyxmiddag.
Vi tog ju såklart en varsin pommes också, så onyttiga är vi då inte så att vi bara tar en shake till middag, det skall ni veta!
 
Åh vad jag hade gått och sett fram emot den stunden då mina läppar möttes av herr lyxshake, jordgubbarna som smekte min tunga och som gifte sig så fint med sältan från pommesen, var jag i himlariket tro?!
 
Svaret på den frågan fick jag ganska fort, tyvärr......
 
Vi satt där på världens mest romantiska kärleksmiddag, vi höll på att bli nykära på nytt, men allt förstördes när fru kisstant kom in på "restaurangen".
 
 Till en början så gick hon runt och pratade med de andra på andra sidan av "restaurangen", visst blev vi lite störda och den romantiska stämningen fick sig en liten stöt, men vi lyckades fortsätta lite hackigt ändå.
 
Men när fru kisstant inte fick respons från de andra så kom hon till vår sida, först stod hon med ryggen mot oss, en liten doft av kiss nådde nu mina känsliga näsborrar och jag kan nog tala för oss båda när jag säger att alla våra tankar gick till Gud att han skulle förskona oss från att behöva prata med henne. Vid detta läge så var all romantik som bortblåst, jordgubbarna hade nu inte en smak av himlariket längre.
 
 
Men antingen så hörde inte herr Gud oss eller så straffade han oss pga allt dumt vi gjort utom äktenskap i våra liv, otroheten är ju ett faktum, från bådas sida, inte för att han har något att säga till om vid den punkten, jag tror då inte han var gift med Jungfru Maria när han fick na på smällen, ett one night stand gone wrong, det är vad det var, antagligen hade han stoppat något i hennes drink också då hon inte kommer ihåg något av händelsen.
 
Men det är väl skillnad på folk och folk...
 
Iaf så vände hon på sig och satt sig bredvid oss, fuck, slängde upp 3st cigg paket på bordet, stanken av kiss var nu ganska olidlig och lyxshaken var på väg upp igen, hon satt där tyst ett tag, likaså jag och Sara, sen öppnade hon munnen och väste mellan gluggen mellan sina två återstående, jag tror hon skulle kalla det för tänder men de var helt svarta så jag vet inte vad jag skall kalla det?! Mer sönderrökt röst har jag nog aldrig hört, "Har ni en mobil som jag skulle få låna?!", vad skall jag nu svara tänkte jag, Ivan låg ju där bredvid mig, men om jag ville utsätta han för det som komma skulle var jag 100% säker på att jag inte ville, jag såg bakterierna som skulle ha hamnat på min älskade Ivan, och som sen hade hamnat på mig... Dom rysningarna som gick igenom min kropp. Urk.
 
"Nej tyvärr" sa jag. Och trodde han hon skulle fatta vinkeln och gå vidare, men icke, hon fortsatte att prata med oss, fast vi knappt svarade så gav hon sig inte, så tillslut fick vi ta vårt pick och pack, lämna lyxshake som nu enbart smakade kiss kvar på bordet. Att en sån fin kväll kunde sluta så här, vi var tvungna att åka förbi Hemmakväll på vägen hem och köpa 2kg godis för att klara oss genom resterande del av kvällen, romantiken är nu begravd i den djupaste grottan och om den någonsin hittar ut igen, det är ingen som vet....
 
 
Visst nu är det säkert många som tyckte att jag borde hjälp henne istället osv, men själv tycker jag att om man har råd att röka och dricka så har man nog egentligen råd med en egen telefon också! Det handlar bara om prioritering!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha, låter som du fått stifta bekantskap med den ökända Marina! 😋

2014-09-19 @ 20:28:06
Postat av: Sarabear

Ligger just nu och flämtar mellan skrattattackerna, tårarna rinner ner för kinderna och jag håller på att kissa på mig. Väldigt beskrivande om kvällen

2014-09-19 @ 23:30:33
Postat av: Rebecca

Vilken fin blogg du har!
Kika gärna in på min

:) kram

Svar: Tack så mycket!
Ronja Håkansson

2014-09-20 @ 17:33:13
URL: http://ebeccra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0