Fredag

Jag tyckte att jag var så duktig och red tre hästar en varsin tur i skogen och tog in de två sista och började göra iordning dom så att de var klara tills mamma kom ut så vi kunde ta en sista tur i skogen tillsammans. 

Men istället för att mamma blev glad när hennes häst stod dr halvt färdig så fick jag världens utskällning för att jag tagit in fel hästar och hade fel utrustning osv. 

Tydligen så skulle jag då till dressyrträning med Q och Stina, vilket hon då knappt sagt något om, och där stod jag med mjukisbyxor och hade inget ombyte med mig, o herre vad sur herr moder var på mig, att jag hade så dålig koll osv osv, själv hamnade jag i lite halvt chock då jag var förberedd på att det skulle vara en glad moder som klev ut från bilen. 

Tur som var så fanns det ett par ridbyxor i hästbussen iaf, så jag behövde inte rida i mjukisar, det hade varit poppis bland dressyrfolk, höhöhö. 

Stina som redan gått 1h hårt pass i skogen fick nu en timmes till hårt dressyrpass, så hon lär ju vara genomriden tills morgondagens tävlingar iaf. Men ja hon kändes helt okej iaf, inte super, men det var nog mest för att jag red ganska kasst. Kanske att jag kan sköta mig bättre imorgon, kan man ju drömma om. ;) 


Q rörde sig lika jobbigt som alltid så nu har jag ont överallt. Men ja även han kändes helt okej, lite smågrinig i galoppen, men när jag fick tag på en pisk så vart han lite mer medgörlig. Han gör ju inget speciellt egentligen utan går emot skänklarna och kryper ihop lite, så det enda som behövs är en liten push i rätt riktning. Men ja han är fin, det kan man nog inte säga något annat om... 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Sorry!!! Du var duktig och jag skulle ha blivit super glad annars men jag blev bara så stressad av att du inte kom ihåg och att jag inte hade påmint dig! Mamma! ;)

2014-09-20 @ 07:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0