Fredag

Idag har jag och mormor varit på utflykt till Fårö, för att köpa, ehm, en plånbok. Helt klart värt det! 

Iaf så tog det i stort sätt hela dagen, men 3 hästar blev ridna ändå, sen att mamma red 2st är en helt annan sak... 

Jag red iaf min lilla bortskämda stjärna som fick äta från alla träd och grässtrån han ville! Thihi, min Kung! 





Bingemannen har lyckats gjort en fin liten volt över boxväggen, japp ni läste rätt, hästen la sig över väggen och gjorde en fin volt över till andra sidan och hamnade på rygg... "Nu dog han" hann jag tänka.. Men som tur var så överlevde han. Jag longerade han direkt efter och kunde inte se något, men ett tag efter så blev han stelare och stelare, och sen svullnade även vänster framben upp. Dagen efter kom Lillemor och kände igenom honom och hon kunde inte känna någon låsning eller liknande, "Han måste varit som ett fyllo, helt avslappnad i kroppen", haha jävla häst... Men han är öm i huden på frambenet, så han tycker inte riktigt om när jag lindar honom, och sen är han nog rejält öm i musklerna också efter sitt "lilla" fall, man vet ju själv hur öm man kan vara i hela kroppen dagarna efter man ramlat av tex, så han rör sig ganska stelt just nu. Men förhoppningsvis så blir han snabbt bra så vi kan fortsätta där vi slutade. 

Men fy fan, den där hästen är ju kanske inte riktigt som alla andra om vi säger så... Men när han inte försöker ta livet av sig så är han en väldigt trevlig häst, och väldigt söt, men fy fan säger jag bara... Binge!!!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du tävlat något på sista tiden?

2014-10-07 @ 10:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0