Binge Crosby

Okej här kommer lite mer fakta om den vita springaren som står i mitt stall för tillfället. 
 
Han är kollad av veterinär nu och då varan fräsch och visade inget på böjprov, men eftersom han haft "problem" förut så tar vi det fortfarande väldigt lugnt, bättre att stressa långsamt än att pressa han för mycket. För att fortsätta att hålla bra så måste han ju ha rätt muskler och muskler bildas långsamt så ja då är det ganska självklart att man måste ta det ganska lugnt. 
 
 
Men jag har hoppat 50cm på han, några språng, och han tycker det är kul, tar tag bra, lyssnar kanske inte hundra procent på den där uppe, men det blir bättre när han får mer muskler och styrka. Det är ju svårt att säga hur han är att hoppa och hur bra han hoppar när man bara sett/känt så lite och lågt, men oftast så kliver han bara över, men ibland tar han kraft från bakbenen och då känns det om att det finns mycket hopp. Men det märker vi sen! 
 
 
Dressyren blir bättre och bättre, han är lite stel och lite tung ibland, men när han släpper så blir han ruskigt fin och jobbar väldigt lätt bakifrån. 
 
Jag tror att han kan bli en riktigt trevlig häst sen när han fått mer muskler och ork, det verkar som att han vill göra rätt, men samtidigt kan han bli lite bekväm om man inte sätter han i arbete klokt och gör honom intresserad. Men han verkar även mer och mer engagerad ju mer han rids.
 
 
Det som är jobbigt med honom är att han inte kan vara själv, nu har han väl varit tvungen att vänja sig vid det lite hemma hos oss, men till en början så blev han helt galen av att bara en häst försvann från gården, men nu klarar han till och med av att gå själv i hagen när jag är ute och rider Stina (bara dom två som står på stallsidan just nu). Men han är fortfarande jobbig när han blir lämnad i stallet, då skall han skrapa och klättra på väggarna, men det håller vi på och vänjer han vid, så lite bättre har det också blivit. 
 
 
Ja det är väl vad jag kan komma med nu, mer kommer när vi gjort lite mer tillsammmans. :) 
 
 
Fler bilder måste jag ju se till att skaffa fram också! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det satt något pris på honom?

2014-09-23 @ 09:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0