Fina hästarna.

Idag har Quando och Älgen fått hoppträna för Ninna, för Älgens del så var det första hoppträningen sen klantmajan skadade sig, så snart är vi nog igång på riktigt igen, lagom tills alla tävlingar är slut för året... 
 
 
Först ut var Quando. Jag vet inte riktigt vad det var med han idag, men han var pigg, väldigt pigg, nästan lite för pigg... Men eftersom han alltid förut varit en liten latmask som sniglat sig fram till hindren och nog mestadels hoppat enbart pga att han inte förstått att man kan stanna, vilket inte är något jag tänker berätta för han heller, så får jag egentligen inte klaga, jag vill ju att han skall tycka detta är det bästa som finns, osvosvosv, men det kan väl inte vara allt för mycket begät att han kanske kan iaf lyssna liiiite på vad hon där uppe har att säga, eller är jag alldeles för sträng nu?! 
 
Men nej idag såg det absolut inte vackert ut, fick han alldeles för mycket i handen fram till hindren vilket gjorde att han drog lika mycket och kom då för nära på många språng, men som tur var så blev det lite bättre på slutet, och dra mig baklänges vilka jävla språng han får till ibland, han flyger och ehm jag flyger ännu mera.. men lite lydnad på detta och en lite mer stabil ryttare så kanske detta kan bli bra tillslut! 
 
 
 
 
Lilla Älgen skötte sig i stort sätt exemplariskt, det sk A-barnet i henne kom nämligen fram idag, och hon verkar ha saknat detta ganska mycket också. Självklart så kunde vi inte hålla galoppen klokt speciellt ofta, men ändå bättre än vad jag väntat mig, men hon bjöd fint på alla hinder, hoppade allt som hon skulle och hoppade fint, trots att hon bara fick hoppa lågt. Så nu får vi hålla tummarna att hon kan hålla sig ifrån att skada sig nu ett bra tag, typ förevigt(?!), neb hon lär väl hitta på något snart igen trots att hon går lindad i bubbelplast och bomull dygnet runt, jävla klanthäst! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

När ska Älgen tävla nästa gång? Något planerat?

2014-11-03 @ 08:48:19
Postat av: Anonym

Är Älgen fortfarande till salu och i så fall hur mycket?

2014-11-03 @ 08:49:09
Postat av: Anonym

Är Älgen fortfarande till salu och i så fall hur mycket?

2014-11-03 @ 08:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0