Dag 1

 
 
Jag fick frågan om jag inte kunde skriva om de dåliga tävlingarna också och inte bara de bra. Och självklart kan jag det, det gör jag också, men om jag är på ickeblogghumör veckan då jag gör en dålig tävling så kommer resultaten automatiskt inte upp här, finns många bra jag inte skrivit om heller, pga denna anledning. 
 
Idag till exempel så körde Quando ett helt eget rejs inne på banan. Gick från 3or till 8or. Han skulle verkligen kunna göra allt perfekt, men han fattar inte riktigt grejen ännu, varför i helvete skall man anstränga sig och göra rätt när man vet att matte inte kan säga till en inne på banan?! Då är det ju så mycket enklare och roligare att göra precis som man själv vill, för en gångs skull. Haha knäppa jobbiga häst.....! 
 
 
 
 
Stina la mest uppmärksamhet åt alla flugor som svävade runt hennes mule, så till första klassen gick det knappt att rida fram henne, öronen stod rakt ut och huvudet ruskades runt i stort sett varje sekund. Hon är så fruktansvärt känslig mot kryp. 
 
Hon var bättre inne på banan dock, men inte speciellt avslappnad dock. Så procenten blev inte så bra, 65?!, men med tanke på hur hon var på framridningen så är jag ändå nöjd. 
 
Till nästa klass, Mvs C, så var hon mycket bättre redan på framridningen, så jag gick in med en väldigt bra känsla. Även under programmet så skötte hon sig perfekt, dock misslyckades vi som vanligt med ryggningen och de enkla bytena, men annars är jag väldigt nöjd med oss, eller ja förutom att jag red fel i sista förvända galoppen, men vad gör väl det, känslan som jag kom ut med var iaf väldigt bra och jag var stolt och nöjd över oss båda. Och faktiskt så ledde våran ritt till vinst, min älskade fina ponny!! <3 
 
 
 
 
 
 
Så det där var min tävlingsdag. Sen direkt efter tävlingen så åkte vi ut till Sproge, där jag packade ut allt, fixade boxarna till mina fina, motionerade 4 hästar, tog in och fodrade alla och nu ligger jag halvdöd i soffan framför tven med en kissekatt i famnen. Förstår inte hur jag kunde bli såhär trött efter denna dag, det får en att undra hur jag kommer vara imorgon när jag skall försöka klämma in så många som möjligt av 14 hästar, samt fixa stall osv osv. Jag är löjligt klen ibland, men efter denna vecka så kommer jag vara biff, vänta och se!! ;) 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Passa på o njut av drömlivet ;)

2014-10-11 @ 23:02:57
Postat av: Anonym

Hur länge ska du vara borta?

2014-10-14 @ 15:15:36
Postat av: Anonym

När kommer de andra dagarna?

2014-10-15 @ 13:57:18
Postat av: Anonym

Vad gör du där du är nu mockar rider? Och om du rider dem hur är de att rida? Roliga hästar?
Maria!

2014-10-16 @ 12:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0