Binge Bus

Efter sin lilla volt över boxväggen så fick lilla Binge ta ledigt ett tag men nu är han igång igen, gubbmagen är numera borta, men mycket muskler måste byggas, men det skall väl inte vara allt för svårt får man hoppas. 
 
Idag fick han ett pass på banan och han skötte sig snudd på exemplariskt, med tanke på hans förutsättningar såklart. 
 
Så den som är intresserad utav en fin, kanske lite halvdryg häst är välkommen att höra av sig till mig - 0737416707
 
 
Titta vad fin han är! Fina BingeGrusBus!
 
 

Resterande 4-benta djur på vår gård har även dom fått motionera idag, Quando och Stina fick sig ett varsitt dressyrpass på banan, med la me på ryggen, och sen fick Herr Gammal och Fru Älg en tur i skogen med mig och moder, och alla var fina idag, Quando kanske lite halvlat sådär, men man kan ju inte vara på topp varje dag, bevisligen. ;P 
 
 
 
 
 
Imorgon nalkas dressyrtävling... Med båda mina... Men något kul är att jag lyckats tvinga Sara att hoppa in i vårt lag, så imorgon är jag inte ensam om att bocka framför dommaren, moahahah!! 
 
Sen efter det så åker jag ut med tre hästar till Sproge och bor där i 1 vecka, 15 hästar, 3 katter och två hundar kommer lilla jag ha ansvar över, 7-8 hästar högst upp på ridprioritetslistan, 3-5 hästar som inte mår dåligt av att få röra på sig och 2 hästar som jag kan rida om jag är självmordsbenägen, så ja jag kommer ha fullt upp, och om jag har vädret på min sida så kommer jag att älska det, men om det blir som sist då det vart snöstorm och strömavbrott när jag var helt själv mitt i stallet med en död mobil så jag hade ingen lampa, tror dock att det hängde en fet jävla lampa på väggen i stallet, men den hittade jag såklart inte då.. Och sen precis innan hållt på att frontalkrocka med bilen påvägen ut dit och var redan allmänt rädd, så kanske jag inte älskar det lika mycket. Men så länge jag lyckas hålla liv i alla djur (hur fan jag nu skall lyckas med det) så är jag glad. Denna gång skall jag även försöka undvika att hitta hingsten i fel hage, det var lite jobbigt sist också. 
 
Annars brukar faktiskt Sproge hästarna sköta sig helt okej när jag är the boss på gården, oftast är de på rätt sida av staketet och än har de hållt sig hela när jag varit där, så peppar peppar, eller så blir det total kalabalik denna gång bara för det.. Usch, nej jag får helt enkelt fjäska med morötter och muta dom till att sköta sig denna gång också, be till Gud osvosv. ;) 
 
 
Avslutar med en bild på världens absolut finaste bebishäst, saknar han, samtidigt som det är ganska skönt att älska han på avstånd, den lilla tyrannen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0