Torsdag!

Idag har jag fått hjälp av Jennifer att motionera ett av mina odjur. Hon fick den stora äran(?) att rida Herr Q. Vi tog en långtur i skogen, tanken var att vi skulle hitta någon ny bra väg att rida på, men det slutade med att vi skrittade mest, heh, men ja även det är ju bra för hästarna. Vet faktiskt inte riktigt hur länge vi var ute, men länge var det iaf. Mysigt och väldigt trevligt var det iaf! :) 
 
Quando har ju varit lite småtråkig på sista tiden, ganska hängig oh jobbig i munnen, men han såg faktiskt riktigt fin ut idag när Jennifer red! Han är ju så satans snygg att se på när han går rätt, så jag var nog mer koncentrerad på att se på honom än på hur Älgen gick, så ja jag vet inte riktigt hur hon gick där under mig, heh, nej så pass kanske det inte var, hon skötte sig faktiskt exemplariskt,  men ja snygg det är han, min lilla tok (förutom när han slänger med huvudet i skritten då alltså) 
 
 
 
Sen fick både Castro och Stina en varsin kort tur i skogen. C kändes pigg och fräsch, inte alls stapplig som häromdagen. Dock tycker jag att han ser lite konstig ut ibland i hagen, men samtidigt så tror jag att jag alltid tycker det, han har inte full koncentration på vart han skall sätta fötterna och då ser han väldigt ojämn och konstig ut. Så ja han är förhoppningsnog tillbaka helt snart igen, men fram tills dess så får han ta det lite lugnt. :) 
 
 
 
 
Sist ut var Caprinha på hopplektion för Gill. Idag gick det faktiskt, om jag får säga det själv, riktigt bra! Jag klantade till mig lite på en linje så att hon kom in i botten på andra hindret, så efter det blev hon lite stark, men annars så tyckte jag att jag skötte mig helt okej. ;) 
 
Hon är fin den där hästen, hoppar med bra kraft och rättar sig om hon skulle riva. Och nu när jag hittat lite knappar så käns allt lite enklare också, så det skall bli spännande att se hur vi sköter oss på tävlingen i helgen! :) 
 
 
Olivia och Caprinha. 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Det var super kul! Det får vi göra igen!!!!:-) så jag kan rida klokt och inte sjukling ridning;-)

Svar: Hihi ja näta gång får vi ta och gasa järnet i skogen, å att du får känna på gångarten galopp också. ;) Han såg superfin ut, så sjuklingridning var också bra. ;)
Ronja Håkansson

2014-03-15 @ 19:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0