Tisdag

Idag har alla hästar fått ett litet morgonpass och skall snart få sig ett litet Em pass också. 
 
 
Älgen och Stina fick trava på lina över förhöjda bommar. Båda gjorde det helt okej, eller ja Älgen lägger väl inte ner speciellt mycket energi på att göra det fint och att inte vara i bommarna osv, medans Stina är snuskigt duktig på det där. Men ja, alla är vi olika. ;) 
 
 
Sen fick Lillgrabben skutta lite över en oxer, som till en början var snuskigt läskig, mes, men sen gick det bra. Ja fint hoppar han iaf! :) 
 
 
Sist fick Castro och Quando gå en liten 30min promenad med sin matte! Quando han sköter sig ju perfekt, går bredvid mig i rätt takt och följer mig vart jag än går, annat är det med den där 19åringen... 
 
Han kliar sig mot en, bufflar på en, hänger i min luva, biter på mig, skall bråka med Quando, går all annanstans än bredvid mig osv osv. 
 
När vi skulle vända hem så gjorde Q en fin jämn vändning åt det hållet jag hade tänkt, medans Castro först stannar och inte alls hade lust att vända hemåt, och sen när han väl gör det så går han åt motsatt håll än vad jag tänkt. 
 
Sen när det kom en bil så gick jag och Quando snällt in till högerkanten men tror ni Castro snällt följde med då? Nej nej han hade ju hittat ett gott grässtrå på andra sidan vägen som han ville ha, och när Castro vill ha något, ja då tar han det. 
 
Han må vara både knäpp och otroligt bostskämd, men ja jag tycker om han ändå! ;) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0