Som ny.

Idag har jag gjort något jag aldrig gjort förut, men som jag kanske borde ha gjort mycket tidigare, nämligen gått till en osteopat. 
 
Har länge känt mig sne, tex så glider alltid sadel åt höger när jag rider, spelar ingen roll vilken häst eller sadel jag har, sen när jag står rakt upp och ner så lägger jag all vikt på vänster benet och knappt något på höger. 
 
 
Och ja hon hittade minsann en hel del som behövdes fixas, tydligen så tycker inte kroppen om att ramla av hästar titt som tätt under 19års tid utan att ha blivit tillfixad någongång. heh. 
 
 
Iaf så var det ganska mycket med mitt knä, tex lite ärrbildning i muskeln ovanför knät och så var ledvätskan seg(?), vilket är anledningen till varför jag blir så stel av att sitta länge i samma läge och inte riktigt klarar av att få knät helt rakt eller böja det helt. 
Sen var jag väldigt sne i höften, vilket är anledningen till varför sadeln snurrar för mig. Och även rörligare i vänster ben än höger. 
Min rygg var typ väldigt ihopdragen(?) nere vid länden. Normalt sätt så brukar man tydligen kunna dra ut ryggen någon cm (alltså när hon fixar problemet), men på mig var det ganska mycket mer än så. 
Sen var jag stel i nacken, mest på höger sida. Först när hon gjorde vänster sida så sa hon att jag var stel och sen när hon gick över till höger så var jag ännu stelare där. heh
Och sist så fixade hon något med halsen, eller ja det hade kanske också något att göra med nacken. 
Juste kobent var jag också, och så frågade hon om jag knep mycket med knäna (speciellt höger) när jag red, vilket jag gör ganska ofta eftersom mitt knä ballar ur totalt ibland och då kan jag inte lägga någon tyngd alls i stigbygeln.
Tydligen har hon jobbat med både ryttare och hästar förut, alltså fixat bådas problem, så hon hade lite koll på ryttarproblem, och så var hon även väldigt duktig på knäskador, så det känns verkligen som att jag har hamnat i rätt händer! :)  
 
 
 
Iaf så skall jag tillbaka nästa vecka igen och då skulle jag även få lite övningar som jag skulle göra hemma. Så min kropp skall nog kunna må bra tillslut, även fast jag misshandlat den ganska rejält under dessa 21år! :) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Då är det med andra ord snart dax för mig att rycka in;-) hihiii ibland behöver ens ruttna kropp en rejäl genomgång

2014-03-05 @ 22:30:14
Postat av: Anonym

varför svarar du inte på alla kommentarer är nyfiken

2014-03-06 @ 20:09:16
Postat av: Anonym

Vem gick du till?

2014-03-07 @ 08:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0