PS of Sweden.

Det är några som frågat om mitt PS träns som jag köpte för ett tag sen, vad jag tycker om det, om jag känner någon skillnad osv. Har inte skrivit något speciellt om det tidigare då jag ville använda det mer innan jag uttalade mig om det. Men nu så! 
 
 
Här kommer lite plus och minus. 
 
 
+ Det är väldigt snyggt och sitter bra på alla mina hästar.
 
+ Det ser väldigt behagligt ut och hästarna verkar trivas med det, även Castro går bra på det. 
 
+ Jag älskar deras ide med pannbandet, det tar typ två sekunder att byta dom! Perfekt! 
 
+ Deras kundservice är outstanding, de verkar verkligen tänka på kundens bästa! 
 
+ Väldigt smart med snabbspännet på nosgrimman, dock borde de ha samma sak på den undre remmen också. :) 
 
+ Tyglarna man får med är riktigt snygga
 
+ Jag älskar dessa nosgrimmor som sitter mellan Engelsk och Remont, hästarna verkar trivas väldigt bra med dem. Sen är det även den enda nosgrimman som Q och Älg passar i. ;) 
 
 
 
- Många säger att kvaliten skall vara så fruktansvärt bra, men jag kan tyvärr inte riktigt påstå att jag tycker samma sak, mitt känns lite plastigt och det är väldigt svårt att spänna underremmen på nosgrimman då tippen har blivit väldigt mjuk och pluffsig så den böjer sig bara när man skall få in den i läderflärparna (ni förstår precis vad jag menar med denna underbara beskrivning va?! heh). Och sen färgar det även av sig lite när det blir blött. Men jag kan ju ha fått ett Måndagsexemplar också. :) 
 
- Tyglarna man får med är lite i hårdaste laget, de skulle nog ha skippat att ha läder innanför gummit. De skulle istället varit mer som Dyontyglarna, men som sagt, de är väldigt snygga iaf. :) 
 
- Den lilla läderplattan under hakan hamnar alltid på sniskan och fram mot munnen på mina hästar, vilket ser lite obehagligt ut, så jag tror att jag kommer att ta bort den snart. 
 
 
Jag kan inte påstå att jag känner någon enorm skillnad på mina hästar när jag använder detta träns, men jag tror att det beror på att jag redan rider dom i stort sätt dagligen med Micklem tränset. Båda tränsen har ju samma tanke, de ser bara annorlunda ut. 
Såg att PS själv hade svarat en person på Facebook att det alltid är bättre för hästen att ha ett träns som är utformat för hästens bästa (som tex Micklem och PS) oavsätt vilket märke det är i. :) 
 
Dessa träns kostar lite mer än vad Micklem tränsen gör, och då tycker jag att kvaliten är ungefär samma, men som sagt så kan jag ha fått ett Måndagsexemplar med tanke på vad alla andra säger. PS tränset känns dock lite skönare och mer genomtänkt över nacken än vad Micklem tränset gör. Tyglarna man får med till PS tränset kanske inte är de skönaste men de går att använda medans Micklem tyglarna är HEMSKA! ;) 
 
 
Så självklart kan jag rekomendera att köpa detta träns, det är ju bevisat att hästarna får mindre spänningar över nacke osv. Men alla hästar reagerar olika och är olika känsliga, så även om ni kanske inte skulle känna en sån stor skillnad (vilket jag dock tror att ni kommer att göra om eran häst aldrig gått med ett "bra" träns förut) så är det som sagt ändå alltid bättre för hästen att gå med dessa noggrant genomtänkta träns än med ett vanligt. :) 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Läderplattan under hakan är borttagen på alla träns nu eftersom den som du skriver inte blev att sitta bra. :)

2015-01-12 @ 09:27:28
URL: http://mylifeandbrian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0