Nors Stella Nova

Eftersom lilla Stina skall årsdebutera imorgon så åkte vi idag till Silikaten och trimmade igenom henne i solskenet. (Fruktansvärt underbart väder idag!) 
 
Iaf så kändes det helt okej, hon är super brunstig just nu, vilket gör henne mindre koncentrerad på mig och mer koncentrerad på alla andra hästar, och sen hittar inte riktigt jag ridningen klokt. Känns som att hon drar fram mig i sadeln hela tiden och att jag då får alldeles för mycket i handen, men det är bara att tränatränaträna. Stina är ju en riktig klippa och står ut med mig fast jag vinglar runt där uppe. Heh. 
 
Idag gjorde vi massa saker, lite byten, vilket kanske inte gick jätte bra idag, lite förvänd galopp, vilket hon gjorde väldigt bra, lite sluta i galopp, vilket hon gjorde fint, lite skänkelvikningar i trav, vilket gick helt okej jag var lite kass där, lite ökningar i trav och galopp, duktigduktig ponny, enkla byten, perfekt ponny, osvosv. :) 
 
 
Jag tycker även att lillponnyn har biffat på sig riktigt fint på sista tiden precis som Quando, nu är det bara Castro och Älgen som skall bli runda och fina också. ;) 
 
 
Tvingade pappa att knäppa lite kort på mig idag också, dock är han inte så jätte intresserad utav fotografering av häst, enligt han så ser alla bilder likadana ut, så därför behöver man bara ta ett kort och å är man klar sen. Så jag måste tjata på han hela tiden under ridpasset, så jobbigt är det ju faktiskt egentligen inte. ;) heh. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Precis i ett upptag från ökad galopp, därför ser det lite hårt och krystat ut, glömmer alltid bort hur känslig hon är. ;) 
 
 
 
Världens sötaste ponny, hih. <3 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur gick det på tävlingen och hur många hästar hade du med?

2014-03-10 @ 15:25:45
Postat av: emelie

fina:)

Vad är det för ridstövlar du har?

2014-03-11 @ 12:40:34
URL: http://komkoma.blogg.se
Postat av: Anonym

Har kikat på sådana stövlar men inte vågat köpa ännu. Vad tycker du om dem? :)
Fina bilder!

2014-03-15 @ 09:54:59
Postat av: Anonym

Har du inga bilder från olyckan? Hur hon såg ut?

2016-02-24 @ 12:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0