Min lilla röda!!

Åkte som sagt till ridhuset med fuxarna förut idag. Satt upp på Castro och började skritta runt på långa tyglar. Kände direkt att något var fel då han rörde sig väldigt stelt och konstigt, började trava på långa tyglar för att känna lite mer och då hade han en jätte konstig takt så det gick knappt att rida lätt. Så då stannade jag han och hoppade av, och när jag stod på marken så lyfte han upp vänstra bakbenet och kollade på det, så ja han är ganska tydlig med att visa vad han har ont, gullehästen!! Sen när jag började klämma och känna lite på det så fick jag till en början inte ta någonstans utan att han såg ut som att han verkligen led (lite överkänslig kanske, heh), jag fick inte ens kratsa hoven först, men sen kunde jag klämma och känna utan att han brydde sig. 
Dock var han lite lite varmare i kotan och gallig på det benet men inte på det andra, innan vi åkte iväg så såg han likadan ut på båda, men annars kunde jag inte hitta något fel. Antagligen så har han vrickat till sig lite precis innan jag tog in han, han och Lillen busar ju runt hela dagarna, annars så vet jag inte vad det kan vara, min lilla gamla. 

Mamma gick runt med han i ridhuset medans jag red Stina och ju mer han gick desto bättre blev det, dock verkade han väldigt frustrerad över att han inte fick gå mer än vad han gick, för satan vad jobbig han var efter, gick och bet mamma hela tiden, hårt också, bufflade  och var allmänt väldigt jobbig. 

Men nu står han lindad och fick kylande liniment förut i ridhuset! Så nu får han bli skrittad i några dagar så får jag hoppas att han är bättre sen (han har inte vilat på typ 4 veckor så det var väl dags för det nu). Usch klarar inte av när han inte är helt hundra, han är verkligen min lilla bebis!! 





Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem/vilka av dina hästar kommer du aldrig kunna sälja?

2014-03-01 @ 21:01:28
Postat av: Anonym

Vilken klubb tävlar du för och varför?

2014-03-03 @ 08:59:38
Postat av: Anonym

Söker du jobb eller trivs du bra med att rida hela dagarna och bara jobba lite på Dahrve ibland? :-p

2014-03-03 @ 09:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0